Explore Film Stills, Wes Anderson Movies, and more!

Wes Anderson captures the most interesting characters in film.

Infographic: A Field Guide to Wes Anderson Actors

Color Palette

Color Palette

Le fabuleux destin d'Amélie Poulain.  En este caso, vemos que en el interior la luz es amarillenta, consecuencia de la luz motivada de las lámparas y la típica iluminación del hogar, que es más cálida. Sin embargo, se ve que el verde es el color fundamental de la película, a parte de por la tonalidad en general que sigue la película, por el atrezzo, el vestuario e incluso los lugares. Todo está muy cuidado para que el color verde esté siempre presente.

Le fabuleux destin d'Amélie Poulain. En este caso, vemos que en el interior la luz es amarillenta, consecuencia de la luz motivada de las lámparas y la típica iluminación del hogar, que es más cálida. Sin embargo, se ve que el verde es el color fundamental de la película, a parte de por la tonalidad en general que sigue la película, por el atrezzo, el vestuario e incluso los lugares. Todo está muy cuidado para que el color verde esté siempre presente.

Wes Anderson

Wes Anderson Makes a Great Case for Wearing Yellow

Wes Anderson Bingo, Grand Budapest Hotel edition: Play along with the new movie using our new and improved board generator.

Play Wes Anderson Bingo—Special Grand Budapest Hotel Edition!

Wes Anderson’s style continues to evolve, and so must Wes Anderson Bingo. With The Grand Budapest Hotel out this week, it’s time for a revised and expa .

Wes Anderson is een goed voorbeeld van een Auteur. Zoals je in deze 3 voorbeelden ziet is hij heel erg van het gecentreerde. Alles staat perfect gecentreerd in beeld.

I feel like this is probably the best and most engaging camera angles used in Film. This shot is meant for perspective and for the audience to further understand and engage in the character/overall film.

Pinterest
Search